سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وردپرس چیست و چگونه کار میکند؟

برای استفاده از نرم‌افزار وردپرس ابتدا باید نرم‌افزار آن را دانلود و بر روی وب سرور خود نصب کنید و یا با خرید هاست وردپرس وب‌رمز همزمان با خریداری هاست، نسخه نصب شده وردپرس را دریافت کنید. پس از اتصال آن به پایگاه داده، امکان شروع به تولید محتوا مختص خودتان در وب می‌یابید. ممکن است پیچیده به نظر برسد اما کل این پروسه گاهی کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد. پس از نصب این نرم افزار شما قادر خواهید بود از یک ویرایشگر ساده و مبتنی بر وب برای انتشار مطالب و ساخت وب‌سایت خود استفاده کنید. 

مزایای وردپرس - مخاطبین وردپرس

تاریخچه وردپرس

این نرم‌افزار توسط یک برنامه‌نویس فرانسوی به نام میشل والدریگی در سال 2001 به عنوان یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی با استفاده از php راه‌اندازی شد. 2 سال بعد دو نفر با نام‌های مایک لیتل و مت مالنوگ به توسعه آن پرداختند و این پلتفرم را به پایان رساندند.

وردپرس 0.7 در سال 2003 ساخته شد. در سال‌های بعد نسخه‌های به روز شده آن که شامل سیستم‌های تم، ذخیره‌سازی مداوم و ویدجت‌های بهتر بود به روزرسانی شد. در سال 2016، وردپرس 4.5 پیوندهای درون خطی، میانبرهای قالب‌بندی جدید و پیش‌نمایش پاسخگو را به عملکردهای آن اضافه کرد.

وردپرس از زمانیکه برای اولین بار منتشر شد تا کنون چندین بار ارتقا یافت که هربار نتایج بهتری بدست آمد.

 

چه کسانی از وردپرس استفاده می‌کنند؟

امروزه وردپرس توسط 31.9 درصد از تمام وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار یک سیستم مدیریت محتوا با 59.4 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

هر توسعه‌دهنده محتوا یا بازاریابی که در این حوزه فعالیت می‌کند می‌داند که درمورد طراحی وب و سیستم عامل‌های وبلاگ گزینه‌های مختلفی وجود دارد. بسیاری گزینه‌های رایگان و پرداختی وجود دارد که به نظر می‌رسد انتخاب آن‌ها دشوار باشد.

طی 15 سال گذشته وبلاگ‌نویسی و طراحی وب رشد مثبتی داشته است و شامل این آمار می‌شود:

– 400 میلیون نفر از 24 میلیارد صفحه تحت وب در هر ماه دیدن می‌کنند.

– 70 میلیون پست جدید و 47 میلیون نظر در هر ماه ایجاد می‌شود.

– وبلاگ‌های وردپرس به بیش از 120 زبان، از جمله اسپانیایی و هلندی نوشته شده است.

– کاربران وردپرس شامل CNN, TED, UPS, و رادیو CBS می‌شوند.

با گذشت زمان توجه بلاگرها به وردپرس بیشتر شده است. فراتر از وبلاگ‌نویسی وردپرس برای ساخت شبکه‌های اجتماعی و تم‌های کسب‌وکارهای آنلاین عالی است.

با وجود چنین ابزار، پلاگین‌ها و ویژگی‌های انعطاف‌پذیر، وردپرس مسلما بهترین پلتفرم برای طراحی وب در کسب‌وکار است.

برای خرید پلاگین های وردپرس فارسی نوین وردپرس را به شما پیشنهاد می کنیم.